fbpx

Най-важните съвети, които трябва да запомним от йога столетницата Индира Деви

Индира Деви е от една от най-ярките личности на XX век.  Една от първите жени практикуващи йога, нейна е заслугата за световното популяризиране на това учение.

Индира е родена в Рига,  но възприема като своя родина и Индия, където се преражда и Аржентина – страната, в която прекарва последните години от живота си.

Приемайки цялата философия на йогата, Индира популяризира учението сред редица известни личности. Смята се, че тя въвежда йогата в Холивуд като сред нейните ученици са Мерилин Монро, Грета Гарбо, Рита Хейуърт.

Животът на Индира е изключително колоритен: минава през редица перипетии, често сменя страните, в които живее, шест пъти става майка, говори 12 езика, преживява гражданска война, но всичко това я прави силна и мъдра жена.

 

Деви умира през 2002 година в Буенос Айрес, доживявайки до 103 години.

Ще ви запознаем с едни от златните правила, които следва тази жена и съветва и в своята книга, че това са основните принципи на хранене.

blank

  1. Сутрин на гладно изпивайте чаша чиста вода със стайна температура, като може да добавите малко лимон. Гореща вода или билков чай с лимон и мед освежава чудесно в горещите дни.
  2. Никога не пийте вода с лед, особено след хранене, защото това нарушава естествения процес на циркулация на стомашния сок и пречи на храносмилането. Този навик да се пие вода с лед е американският национален грях пред доброто храносмилане.
  3. Изпивайте от 5 до 8 чаши вода на ден. През деня ние отделяме около 2,5 литра течност. Дефицитът на вода в организма е причина за много стомашни проблеми, за запек, непроходимост на червата, а също и за дисфункция на черния дроб и бъбреците.
  4. Не пийте вода по време на ядене, а половин час преди или 2-3 часа след това. Пийте водата на малки глътки, не наведнъж.
  5. При кипенето на водата се губят някои полезни елементи, затова, за да „съживите“ водата, прелейте я няколко пъти от един съд в друг. Така ще има по-ободряващ и стимулиращ ефект, който иначе отсъства от „безжизнената“ вода.
  6. Да хапнете плод е по-полезно отколкото да го изпиете като сок.
  7. Приготвяйте си пресен сок от моркови, репички, цвекло и в него добавяйте малко и от зелените листа на зеленчуците.
  8. Не ви препоръчвам да употребявате алкохол, чай, кафе, какао и шоколад, защото кофеинът и теоброминът са силно възбуждащи стимулатори.
  9. Млякото е храна, а не течност. Трябва да се приема на малки глътки, защото в противен случай може да доведе до разстройство на стомаха.
  10. Не забравяйте: тялото се храни не с това, което приемаме, а само с това, което може да усвои.
  11. Избирайте прецизно храната, която ви „приляга“ най-добре – така както избирате дреха, която да ви подхожда. Експериментирайте с различни храни и комбинации, докато установите кои храни са най-добри за вашия организъм.
  12. Избягвайте „мъртвата“ храна – консерви, обработен ориз, бяло брашно, рафинирана захар. Не се увличайте по бонбони и сладкиши, а също ограничавайте и оцета.
  13. Дъвчете много добре храната, богата на нишесте. Нишестето се превръща в глюкоза под въздействие на слюнката и ако не е добре напоено с нея, то остава в този вид в стомаха и се разлага в продължение на няколко часа.
  14. Препеченият или по-стар хляб е по-полезен. Но не приемайте течности заедно с хляба. Нека зъбите да си свършат работата.
  15. Не приемайте повече от една порция с нишестена храна наведнъж. Например ако ядете ориз, откажете се от хляба, картофите и макароните в същото хранене.
  16. Ако имате проблем с перисталтиката на червата, направете си такова меню, че да не консумиране нишесте и протеини заедно, особено с продукти, съдържащи сяра – като грах, зеле, яйца, ряпа и др.
  17. Не изхвърляйте водата, в която варите зеленчуци. Пийте я или я използвайте за приготвяне на супа. Картофената вода например е много полезна.

Прочетете също: Марва Оганян: Смъртта идва от червата!

Facebook Коментари

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *