Снимка: ©Pixabay

5 стъпки как да останем спокойни в неспокойна среда

Всеки един човек, дори и най-спокойния, толерантен и внимателен с другите човек, се случва да влиза в негативни ситуации. И да попада в среда, която е конфликтна и неприятелска. Ще ти дам 5 стъпки, които да ти помагат, когато се озовеш в негативна ситуация, да съумееш да останеш извън нискочестотния вихър на неспокойната среда. Как да успееш да запазиш себе си спокоен? Всеки път, когато съумееш да останеш спокоен в неспокойна среда – ПЕЧЕЛИШ!

Ние няма как да контролираме обстоятелствата около себе си. Не можеш да предвидиш и управляваш обстоятелствата, ситуациите и хората в живота ти. Обаче! Ти имаш силата да да контролираш своите собствени реакции. Отношението на другите е тяхна работа, но как реагираш – твоя. Имаш право да избираш единствено твоите реакции.Единствения аспект на конфликта, който можеш да контролираш е твоята собствена реакция.

Не можеш да контролираш средата, но можеш да се учиш да разпознаваш, управляваш и научаваш от негативната емоция и сигналите, които ти дава.

Кои са тези 5 стъпки да останеш спокоен в неспокойна среда:

Дишай!- Напомняй си да дишаш.

Когато се озовеш в напрегната ситуация обикновено дишането спира или става плитко и повърхностно. Т.нар. ключично дишане. А когато дишането спре или стане плитко спира и притока на кислород към мозъка. А тогава способността да мислиш и да взимаш адекватни решения рязко намалява. В такъв момент е важно да си напомниш да направиш няколко бавни и дълбоки дишания, така че да възстановиш способността си да мислиш трезво и адекватно.

Наблюдавай сигналите на тялото!

В такива напрегнати ситуации тялото започва да дава сигнали много преди да се развихри негативната емоция. При всеки човек е различно. Започни да наблюдаваш твоето тяло. При някой хора силно се пристяга долната челюст, сърцето започва да бие по-силно, пристягане в стомаха или под лъжичката, инстинктивно присвиване на юмруците. Какви са реакциите на твоето тяло? Така разпознавайки рано сигналите на тялото, много бързо ще започнеш да овладяваш емоцията си.

Назови! начина по който се чувстваш.

Разпознай емоцията и я назови. В момента съм бесен, ядосан, завиждам, ревнувам, мразя, завиждам, обиден съм. В момента, в който разпознаеш и назовеш емоцията, която те владее, силата на емоцията ще спадне наполовина. Тя се обезсилва. Нейния въхър рязко намалява. В момента, я който я осъзнаеш и я признаеш пред себе си, ти вече няма да бъдеш подвластен на нея така силно емоционално.

Поеми отговорност!– ти не си жертва!

Да! По-лесно е да влезеш в роля на жертва. И да се оставиш на самосъжалението. Обаче! За да си въвлечен в тази ситуация, за да реагира човек по определен начин, който те наранява ти си го привлякъл в живота си. Какво си излъчил от себе си, за да се озовеш тук. Задай си въпроса: – Какво имам да науча от тази ситуация? Какво идва да ми каже тя? С какво тази ситуация ще ми помогне да направя крачка напред? Как мога да превърна тази негативна ситуация в полезна за мен и живота ми?

Вземи решение!– да оставаш спокоен!

Вземи решение да останеш спокоен във всяка ситуация. Не е възможно да контролираш хората и събитията извън теб. Вероятно много пъти си опитвал, нали? 😉 Но имаш правото да избираш своята реакция към ситуацията. Имаш правото да останеш спокоен, дори когато обстоятелствата около мен са неспокойни.

Ситуациите около нас са безброй. Когато човек минава през живота си, той няма как да предвиди събития, които биха дошли в живота. Ти няма как да предвидиш и бъдеш отговорен за събития и ситуации извън теб. Но имаш възможност да управляваш своите реакции спрямо тези събития. Ето тук е твоята сила. Събитията не подлежат на контрол. Хората и начина, по който те възприемат света не подлежат на контрол. Но твоята сила е да се учиш, разпознаваш и управляваш твоята реакция към външните фактори.

ЖИВОТЪТ Е ПРЕКРАСЕН! … ТИ СИ ПРЕКРАСЕН!

Автор: МИЛЕНА ГОЛЕВА

Прочети още: 10 Начина да се почувстваш по-щастлив веднага

Научи още за колекцията от медитации на Милена Голева тук:

Можеш да намериш видео материали с безплатни актуални техники, практики и съвети от Милена Голева на YouTube канала й тук.

Виж също: 9 неща, които влияят на настроението ти

Facebook Коментари

Коментирайте тук :-)