fbpx

6 стъпки за успешно справяне с депресията по време на COVID

blank

В следващите редове ще ви запознаем с това как да се справим с депресията по време на пандемия като COVID.

Не може да се отрече, че COVID е повлиял на психичното състояние на по-голямата част от населението. Той носи монументален стрес, новооткрити страхове и множество неизвестни. Добавете към него постоянния поток от информация (а понякога и противоречива и променяща се информация) в медиите и онлайн, и не е чудна появата на депресивни състояния.

На всичкото отгоре всички ние сме изпитали социална изолация и ограничен личен контакт. Някои имат промени в работата или училищния си живот, а други са загубили работа си.

Проучванията показват, че тези, които приемат реалността и се адаптират, ще имат по-голям шанс за емоционална стабилност по време на този вид кризи. Като такива е важно да разпознаем нещата, които са под наш контрол.

Показваме 6 стъпки за успешно управление на депресията по време на COVID:

1. Останете свързани. Независимо дали чрез използване телефона, онлайн виртуални срещи или социални дистанцирани малки събирания, има начини да поддържате връзка с приятели, семейство. Особено важно е за психичното здраве да не редуцирате контактите си и да не се затваряте в себе си. Не забравяйте, че не сте единствения в тази ситуация и вашите познати също имат нужда да поддържат контакти с близки хора.

2. Създайте структура за себе си. Гледайте винаги да сте заети. Определете си дневен график със задачи. Опитвайте различни хобита и онлайн курсове. Вярвате или не, сега е моментът да преоткриете различни таланти и умения. Всъщност времето е благодатно да изпълните дълго отлаганите ви желания. Открийте нови хоризонти пред себе си.

3. Нахранете тялото и мозъка. Хранете се здравословно. Когато нещата станат стресиращи, е лесно да изпаднете в лоши хранителни навици. Доколкото е възможно, хранете се здравословно и се старайте да избягвате да не хапвате прекалено много. Ядейки редовно хранене, също ще  си помогнете за нивото на кръвната захар, което също може да повлияе на настроението.

4. Движете се повече и стойте седнали по-малко. Доказано е, че физическите упражнения помагат при депресия и разстройства на настроението. Това е полезно и за общото здраве.

5. Използвайте лични умения за справяне. Използвайте свои имат методи, които да ви помогнат в трудни времена. Ангажирайте се с онова здравословно поведение и хоби като слушане на музика, прекарване на време с домашни любимци, четене, занаяти и други подобни.

6. Бъдете информирани, но ограничете експозицията. Тъй като информацията се променя редовно, е важно да бъдете в течение. Ограничате излагането си на новините  като се уверите, че използвате надеждни източници. Важно е да избягвате тези актуализации преди лягане. Ако е нужно редуцирайте новинарските страници в социалните мрежи, за да не попадате постоянно на новини, свързани с пандемията. Не е нужно това да е темата, с която лягате и ставате

Facebook Коментари

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *