Уникален метод, основан на традициите на руската психотерапия, педагогика и на опита на народната медицина, помага на майките да се справят с болшинството детски болести.
Малкият Илюша имал забавяне на речовото развитие. Това звучи така невинно – забавяне. А в крайна сметка, момченцето до 4 години просто не говорил. Въобще! При какви ли не лекари го водила майката Рина – безрезултатно. Нищо сериозно не откривали у момченцето, просто всеки специалист считал за свой дълг да назначи медикаментозно лечение. На пет години Илюша накрая проговорил, но тук дошла втората беда – започнал да заеква. И отново по кабинетите на лекарите, логопедична детска градина, център за речово развитие… Специалистите с лекота изписвали нови препарати. По-нататък ставало все по-зле. При заекването детето започнало да получава гърчове. Майката била просто в отчаяние!
Надя растяла подвижна, весела и развито за годините си момиченце. И всичко щяло да е наред, ако нямала традиционната вече за съвременните градски деца болест – атопичендерматит /невродермит/. Какви ли не специалисти търсили родителите! Запознали се с всички известни методи -от традиционните антихистаминови препарати до диета в зависимост от кръвната група. А без да обясняваме колко пари били изхарчени за 6 годишното лечение на Надя! А подобренията били просто незначителни…
Съвършено точно може да определим като абсолютно безопасна за детето единствено неговата майка.
Известно е, че майката и детето до определен момент са едно цяло, имат единно психоемоционално поле. А майчината интуиция е в състояние да направи чудеса. Всичко това е в областта на „фината“ материя и подобна общност има още с неговото зачеване. Как в семейството се готвят за раждането на детето? Желано ли е това? Не по-малко е важна настройката на майката по време на бременността: какво има в кръвта й – химия на радост или депресия? Как протича моментът на раждането? Как майката се грижи за вече роденото дете? Детето постоянно усеща степента на общност с майката и реагира и на най-малките изменения. И нерядко – именно заболяването е призив, с който детето казва: обърнете ми внимание, поправете грешката! И колко важно е в този момент да се обърнете към грамотен специалист!
Методът – чудо…
Професорът по психотерапия Борис Зиновиевич Драпкин вече много години лекува деца от подобен род заболявания. Той е създал уникален метод, основан на традициите на руската психотерапия и педагогика, а също така и на опита на народната медицина. Методът отчита дълбочинната психоемоционална връзка между майката и детето, използвайки ресурсите на майчината любов и огромните възможности, възникващи по време на общуването с детето й.
„Всички ние обичаме децата си – казва проф. Драпкин – но е тъжно, че го правим не както е нужно на детето. Представете си, че вашето дете има в себе си резервоар, който винаги трябва да бъде пълен с майчина любов. Ако тя не достига, резервоарът пресъхва, детето боледува – с тялото си то крещи за възникващите проблеми“. Има няколко начина да запълваме този резервоар:
Трябва по-често де се гали с ръка, да се прегръща, поглажда, да се занимаваме с него, да се борим – но с мярка. Внимателният родител вижда, когато на детето са му достатъчни такива физически контакти.
Има и още един път, един от най-ефективните – активизиране на вербалния, разговорния способ на общуване. МАЙЧИНИЯТ ГЛАС – това е великолепно и толкова необходимо на детето лекарство!“Ние се стремим, маминият глас да стане вътрешен глас на детето. – подчертава проф. Драпкин – Майката дава на своето дете определени позитивни постановки, въздействайки на целия му организъм. Те се утвърждават на съзнателно ниво и влияят на всички органи на детето.“
Рита, майката на 5 годишния Ильоша, разбрала за метода на проф. Драпкин случайно и в началото се отнесла към него доста скептично. Но тя била готова на всичко, само за да спрат мъченията на детето й.„Стори ми се прекалено просто, за да бъде истина и за да действа.“, спомня си Рита,„Но, когато след две седмици, в течение на които аз старателно следвах методиката и пристъпите на сина ми престанаха, аз просто не можах да повярвам. В началото си мислех, че толкова мечтая за подобряване на състоянието му, че съм готова да видя дори това, което не съществува в действителност! Но логопедът от детската градина, който не знаеше за експериментите ми, ме попита: „Какво става? Какви са тези чудеса?“ И тогава повярвах в това вълшебство и продължих с удвоени сили. След три месеца голяма част от проблемите изчезнаха.“
Катя, майката на Надя,признава, че в началото също не се надявала на особен успех, но помислила: „Даже да кажа излишно много пъти на дъщеря си, колко я обичам, това ще бъде само от полза.“ След няколко месеца подобрението било вече видимо и Надя престанала да се чувства различна от другите деца.
Флуидите на любовта
Естествено, не всеки може да отиде на прием при проф. Драпкин, но разбирайки колко е необходим неговият метод на хиляди деца, той с готовност споделя основните положения. Базовата програма, полезна за всеки, в това число и на здравите деца, се състои от четири блока. Фразите, които трябва да се произнасят, не са случайни. Всяка дума е премислена и проверена, така че заменянето и разместването им в изреченията не се препоръчва.
И така, 20-30 минути след като детето ви е заспало, майката сяда на неговото креватче с текста в ръце и чете по три пъти всяка фраза. В началото за себе си, за да се запознае с нея, после мислено. Тези фрази трябва да се четат всеки ден. Колко дълго? 1-2 месеца… тук всичко зависи от състоянието на детето. Нито високата температура, нито каквито и да е било други прояви на болестни състояния у детето не се явяват противопоказания. Но, ако самата майка не е във форма – ако е болна, напрегната,раздразнена – тогава сеансът е по-добре да не се провежда. В краен случай може да се проведе от бабата по майчина страна.
1 блок – Витаминът на майчината любов
С помощта на тези думи майката излива своята любов към детето:
– Аз много, много силно те обичам.
– Ти си най-скъпото ми и родно нещо, което имам.
– Без теб, аз не мога да живея.
– Ние с тати много силно те обичаме.
2 блок – Физическото здраве
Майката мислено си представя идеалният образ на своето дете. Тук е събрана /заключена/ цялата педиатрия:
– Ти си силно, здраво, красиво дете, момченце/момиченце мое.
– Ти се храниш добре и за това растеш, и се развиваш /тази фраза работи прекрасно, у детето се появява добър апетит/.
– Ти имаш силно и здраво сърце, гърди, коремче / произтича пресичане на всички психосоматични заболявания – астма, сърдечни неврози, дискинезия на жлъчните пътища…/.
– Ти се движиш леко и красиво /пресича всички двигателни нарушения/.
3 блок – Нервно-психично здраве
– Ти си спокойно момченце/момиченце.
– Ти имаш хубави, здрави нерви.
– Ти си търпелив, ти си добър, ти си общителен.
– Ти си умно момче/момиче.
– Твоята главичка се развива отлично, всичко разбираш и запомняш.
– Ти винаги си в добро настроение и обичаш да се усмихваш /ограничаваме детските депресии и цяла група психически нарушения/.
– Ти добре спиш /това внушение много бързо започва да действа/.
– Ти заспиваш леко и бързо, ти сънуваш само хубави и добри сънища.
– Ти си почиваш добре, когато спиш.
– Говорът ти се развива добре и бързо.
4 блок – Емоционален ефект, пречистване от болестите /от народната медицина/
– Аз взимам и изхвърлям твоята болест и твоите трудности /по-нататък майката назовава конкретните проблеми на детето/.
– Аз взимам и изхвърлям твоите страшни сънища.
– Аз взимам и изхвърлям твоята плачливост.
– Аз взимам и изхвърлям твоята неохота за хранене.
– Аз много, много силно те обичам – заключителна и най-важна фраза!
Най-важното е винаги да завършваме с уверението в безграничната любов. Обърнете внимание: цялата програма е абсолютно позитивна, няма никакво НЕ, вие просто пробуждате в детето да бъде добро, щастливо, здраво и затвърждавате увереността му, че това е възможно.
Дневник
Още една важна съставка на метода на лечение с майчина любов – това е воденето на дневник. Всеки ден, вие трябва да виждате в детето си нещо ново, някакво израстване, напредък, който по-рано не сте забелязали, макар и подобрение на неговото състояние. Миналото не съществува! Главното е да живеете на принципа „Днес и сега“. Има само днешен ден и зоркият майчин поглед навярно вижда какви изменения са настъпили.
Болшинството от майки, възползвали се от този метод, говорят, че детето за кратко време се успокоявало, ставало е далеч по-малко раздразнително. Подобрението на физическото състояние настъпва при някои по-бързо, при други по-бавно, някой се излекува от проблемите напълно, друг частично. Но всички майки разказват за удивителното съединение с детето, благодарение на което се променя атмосферата в цялото семейство. Отношенията стават по-топли и по-близки. Рита разказва, че продължава да използва този метод, защото е открила най-важното му преимущество – съвършено промененото вътрешно отношение към детето. „Днес аз го възприемам такъв, какъвто е. Престанаха да ме дразнят неговите естествени детски реакции, отнасям се значително по-спокойно и виждам, как в отговор на това се променя и моето дете.“
Най-важното е да настроите себе си и да използвате ресурсите, които са заложени в майките от самата Природа. И всичко ще се получи!
Този метод е изпробван върху хиляди пациенти и е патентован още през 2001 година, признат е от Руското общество на детските психиатри, и днес той се преподава в „Катедрата по детско-юношеска психиатрия, психотерапия и клинична психология“.
Борис Зиновиевич Драпкин е, един от най-известните в света, детски психиатър и психотерапевт, почетен професор по психотерапия. До 1996 година е работил като главен детски психотерапевт в Министерството на здравеопазването на Русия. В същото време е бил главен детско-юношески психиатър на град Москва. Автор е на повече от 100 научни труда.
Вижте също: Великолепните правила за възпитание на Мария Монтесори
Превод от руски: Златина Димитрова
Източник: Българска школа по психоанализа
Прочетете още: Най-силното лекарство, за което рядко се говори
Facebook Коментари