fbpx Съвети за лятната йога практика
Съвети за лятната йога практика

Съвети за лятната йога практика

Съвети за лятната йога практика

Всеки сезон предлага възможност да приведем вътрешната си среда в съответствие с естествените ритми и цикли на природата. Намерите хармония в себе си, като промените личната си йога практика, за да балансирате качествата, предизвикани от сезона. Летните месеци носят  топлина, излишна активност, затруднено храносмилане и парещи очи. Когато практикувате специфични пози, пранаяма (дихателни упражнения), техники за медитация и визуализация, можете да намалите излишната топлина на физическо, психическо и емоционално ниво.

Практикувайте йога това лято с повече лекота и спокойствие, забавяйки потока на вашето същество, за да създадете освежаваща и възстановяваща собствена практика. Изключително добър начин да направите това е да се абонирате за онлайн йога студиото на Милена Голева тук. Практиките са съобразени със всеки момент и с енергийната ситуация на всеки сезон, така, че да можете да се върнете в състояние на баланс след всяка йога и медитация практика.

А на страницата на студиото можете  да опитате безплатните йога практики от Милена Голева ТУК.

А ето и малко допълнителна информация за подходящите за лятото практики

Пози

Позите по-долу изпращат успокояваща вълна през нервната система и подкрепят опитите на тялото да се саморегулира и да намери равновесие. Пози, които са по-близо до земята, са полезни при топло време, тъй като земята осигурява прохлада, стабилност и чувство на приземяване. Най-важното е, че не приемайте себе си или позата твърде сериозно. Насърчавайте омекотяването на силата и напрежението, за да култивирате повече плавност и удоволствие от тялото, дъха и движението.

Прегъвания напред

Предните навеждания охлаждат тялото, намаляват стреса и безпокойството, стимулират черния дроб и бъбреците, подобряват и подпомагат храносмилането и съживяват ума. Примерите включват поза на дете или която и да е гънка с широки крака напред, която отделя топлина от вътрешната част на бедрата.

Спинални обрати

Седалищните и легналите гръбначни прегъвания масажират вътрешните органи и храносмилателната и отделителна система, отвеждайки излишната топлина и напрежение от торса, корема, червата и черния дроб.

5 начина как йога може да излекува душата ви
Йогата е древно изкуство, използвано от векове не само за укрепване и подобряване на тялото, но и за под
 

Поддържани обърнати пози

Помощните инверсия, като повдигнати крака към стената, успокоява ума и стимулира парасимпатиковата нервна система, създавайки усещане за спокойствие, баланс и лекота.

Нежни извивания на гръбнака назад

като Кобра или нежна поза на Риба, поддържат здравословна функция на щитовидната жлеза, която е отговорна за вътрешната регулация на температурата и метаболизма.

Пранаяма

По време на йога практиката си се фокусирайте върху плавен, течащ дъх с пълно издишване, за да успокоите тялото и ума. По-дългото издишване извежда естествената реакция на тялото към релаксация, успокоява и възстановява нервната система. Силните, активни пранаями практики, са склонни да прегряват тялото и не са подходящи за летния сезон. Вместо това опитайте тези техники за охлаждане на пранаяма.

йога практика

Дишане на Sheetali

Удължете езика си и го навийте като тръба. Вдишайте бавно през навития език. Затворете устата си и леко докоснете върха на езика си до върха на устата. Издишайте през носа. Казва се, че този дъх охлажда мозъка, намалява възпалението и температурата и пречиства кръвта.

Ситкари дъх

Ако не можете да завъртите езика, можете да получите всички предимства на Sheetali, като направите Sitkari. За да практикувате Sitkari, просто оставете езика да плува в устата, докато зъбите леко се докосват. Вдишайте през отворена уста със събрани зъби. Издишайте през носа, докато докосвате върха на езика до върха на устата.

Визуализиране

Поканете охлаждащи визуализации във вашата практика. Например, в поза на дърво, представете си хладен бриз, който духа през и развява клоните. По време на шавасана(легнала поза) си представете освежаваща вода, която тече през тялото ви от главата до петите.

Медитация

Помислете за мантра медитация, мълчаливо повторение на думи или фрази. „So hum“ се превежда като „Аз съм това“. Тази практика използва дъха и мантрата, за да приспи ума. Вдишайте, казвайки „ооооооо“, а след това бавно издишайте, казвайки „хммммм“. Още по добър вариант е да се потопите в изобилните авторски медитации на Милена Голева – направете избора си тук:

Препоръчваме ви водените медитации от Милена Голева. ВИЖ ТУК.

Шавасана

Опитайте да лежите по гръб в Шавасана в края на практиката си, позволявайки на сърцевината ви да се свърже със земята. Охлаждащите, заземяващи качества на земята отпускат ума и тялото и облекчават напрежението в корема. Останете в позата още малко, за да дадете време на ума и тялото да се отпуснат, утаят и напълно да се охладят.

онлайн йога
16 звезди, йога-любители, от които можем да вземем пример
Днес йога е добре позната и широко практикувана заради положителните си ефекти както върху физическо
 

Facebook Коментари

Присъедини се към нашата щастлива общност: