Какво да правя, когато не ми се прави нищо?

Какво да правя, когато не ми се прави нищо

Всеки от време на време изпитва липса на мотивация. В дни като този може да се почувствате уморени, раздразнителни или просто неспособни да предизвикате обичайния си интерес към нещата, които обикновено харесвате.

Трябва да знаете, че тези периоди са напълно нормални. Това може да означава, че сте подложени на допълнителен стрес или се опитвате да се справите с нещо необичайно в живота си. Тези чувства са временни и обикновено не са нищо сериозно. Те понякога могат да бъдат знак, че трябва да отстъпите, да си починете и да оставите ума и тялото си да си починат.

Понякога тези дълготрайни чувства, при които не ви се прави нищо, могат да бъдат симптоми на по-сериозни проблеми като депресия или някакъв друг вид разстройство на настроението. Ако изпитвате загуба на интерес към неща, които обикновено намирате за приятни, или чувство на апатия за живота като цяло, което продължава повече от две седмици, говорете с вашия лекар.

Ако тези чувства изглеждат като по-временно състояние на ума, има някои неща, които можете да направите, за да се почувствате по-добре и да възвърнете мотивацията си.

4 мотивационни истории, които да ви тласнат напред в живота
Един джентълмен се разхожда през лагер за слонове и забелязва, че слоновете не се държат в кле
 

Направете почивка
Чувството, че не искате да правите нищо, може да е знак, че сте стресирани или изморени. Понякога почивката и прекарването на известно време в грижа за себе си е най-доброто нещо, което можете да направите.

Помислете да си осигурите „ден на психичното здраве“, в който да освободите очакванията си за това, което смятате, че трябва да постигнете. Вместо това се съсредоточете върху правенето на неща, които ви помагат да се чувствате възстановени и утешени.

Позволете си да се насладите на дрямка, следобед с любимата си книга или медитация. Ключът е да прекарате това време в отпускане и оставяне на духа и тялото си да си починат, затова ви препоръчваме да колекцията водени медитации от Милена Голева.

 

Отнасяйте се към себе си любезно
Самосъстраданието включва не само добронамереност към себе си, но и разбиране, че вашите преживявания са част от това да бъдете хора и да внимавате за собствените си емоции, добрите и лошите.

Изявяването на малко състрадание и внимание може да има важни ползи за психичното здраве. Изследванията са установили, че когато хората проявяват състрадание към себе си, това може да помогне за облекчаване на негативните ефекти от стреса, намаляване на чувството на депресия и безпокойство и намаляване на общия психологически стрес.

Така че, ако имате един от онези дни, когато наистина не ви се прави нищо, поглезете се с малко доброта. Приемете го, приемете себе си и си позволете пространство, време и неща, от които имате нужда.

В действителност е установено, че проявяването на такова самосъстрадание помага за подобряване на мотивацията, когато се борите с предизвикателства.

Как да започнем отначало живота си, когато изглежда твърде късно?
Всеки преминава през еднакви промени в живота, независимо дали става въпрос за остаря
 

Отидете на разходка
Разходката съчетава ползите от упражненията и прекарването на времето на открито. Доказано е, че упражненията са ефективни както за лечение, така и за профилактика на депресивни симптоми.

Изследванията също така показват, че прекарването на време на открито има широк спектър от ползи за психичното здраве. Едно проучване от 2019 г. установява, че контактът с природата е свързан с по-добро благосъстояние, по-добро настроение, повече положителни социални взаимодействия и повишено щастие.

Така че, ако се борите с лошо настроение и лоша мотивация, разходката на открито може да ви помогне да се почувствате по-добре, независимо дали става дума за небрежна разходка из блока или за поход по еко пътека.

Говорете с някого
Обръщането към друг човек може да бъде чудесен начин да се измъкнете от невдъхновеното мислене. Помислете кой може да бъде добър източник на подкрепа в моменти като този.

С кого можете да говорите, който може да разбере какво чувствате? Търсите ли някой, който може да слуша, или искате някой, който може да ви вдъхнови да се раздвижите?

Ако не сте в настроение да излезете с приятел или ако вашият приятел не е на разположение, понякога само излизането и присъствието на други хора може да бъде полезно.

Да се насладите на чаша кафе в оживено кафене, да се усмихнете на хората в магазина за хранителни стоки или да кажете „Здравей на съседа“ – всичко това е просто социално преживяване, което може да ви помогне да промените настроението си.

Планирайте нещо
Дори да нямате мотивация да работите върху нещо в момента, това не означава, че не можете да започнете да правите планове за това, което бихте искали да правите в бъдеще. Изследванията показват, че умствените образи или визуализирането на неща, които искате да направите, помага да се увеличи мотивацията, очакваното удоволствие и очакваното възнаграждение на тези планирани дейности.

Правейки нещо като планиране на пътуване или друга дейност може да ви даде нещо, което да очаквате с нетърпение и да се вълнувате. Мисленето за бъдещ проект или цел може да включва извършване на неща като визуализиране на резултата или планиране на съответните стъпки.

10-те най-добри билки за повишаване на енергията и фокуса
Съвременният живот и забързаните графици изтощават много хора. Заедно с добрия сън, добрите хра
 

Започнете от малко
Когато става въпрос за намиране на енергия, за да се направи нещо, започването често е най-трудната част. Така че, ако се борите със спънките, започвайки с нещо малко, може да ви помогне.

Вместо да бъдете затрупани от планина от задачи, с които нямате психическа или физическа енергия, за да се справите, изберете едно малко нещо, което можете да направите – след това го направете.

Лесните задачи, с които може да се опитате да се справите, включват:

Миене на чиниите

Оправяне на леглото

Сгъване на пране

Отговаряне на един имейл

Планиране на една среща

Разчистване на шкафче

Плащане на сметка

Домакинската работа може да бъде скучна, но дори и най-лесните задачи могат да започнат да се чувстват поразителни, ако ги оставите да се трупат. Започването с една малка задача понякога е достатъчно. След като приключите с тази лесна работа, може да си помислите, че справянето с още едно нещо може да не е толкова лошо.

И ако решите да спрете само след едно, и това е добре! Дайте си малко благодат и правете каквото можете, когато можете.

Пишете в дневник
Когато се борите с трудни емоции, понякога може да е полезно да пишете за тях. Някои изследвания показват, че писането може да бъде полезен инструмент за психично здраве.

Често описван като експресивно писане или терапия за писане, този подход е показан в различни изследвания, за да помогне за намаляване на кръвното налягане, облекчаване на симптомите на тревожност и намаляване на симптомите на депресия.

Прекарването на известно време в писане може да бъде чудесна възможност да размислите върху това, което чувствате, и да проучите някои от причините, поради които може да се чувствате по този начин.

Намерете какво работи за вас
Ако тези идеи не работят за вас, започнете да търсите нещо, което е подходящо за вашата ситуация и това, което чувствате. Някои стратегии, които могат да ви помогнат да ви вдъхновят в онези дни, когато не ви се иска да правите нищо, включват:

Изброяване на стъпки, необходими за постигане на цел

Списък с музика, която ви вдъхновява

Фокусиране върху положителните мисли

Четене на книга или слушане на аудиокнига

Готвене или поръчка на любимото ви ястие

Практикуване на дълбоко дишане

Медитация

Ако сте опитвали тези и други неща и все още се чувствате летаргични и безразборни, може би е време да разгледате симптомите си и да решите дали проблемът не е по-сериозен.

22 цитата за пътуване, които ще подхранят желанието ти за странство
Силата на думите с завладяващ образ и наистина може да подтикне мотивацията ви за странство. За да
 

Оценете симптомите си
Ако настроението ви продължава и е придружено от други симптоми, това може да е признак на депресия. Някои други симптоми, които трябва да се следят, включват:

Раздразнителност

Промени в моделите на сън

Промени в апетита

Чувство на безнадеждност

Чувство за безполезност

Постоянно ниско настроение

Помислете за текущото си състояние и се уверете, че отговаряте на всички непосредствени физически или психически нужди. Като предприемете стъпки за промяна на настроението и грижата за себе си, може да се почувствате по-вдъхновени, мотивирани и заинтересовани.

не ми се прави нищо

Facebook Коментари