fbpx

Как да бъдем щастливи: 6 лесни стъпки за намиране на щастие

blank

Щастието е психическото състояние на изживяване на положителни или приятни емоции. Според моя опит много хора определят щастието като чувство на силна радост, което може да затрудни усещането, че сме щастливи в ежедневието си. Всъщност има много нива на щастие, като се започне от чувство за задоволство и се стигне до вълнуващо ликуване. Много от нас започват да се стремят да достигат редовно вълнуващи върхове на щастие и това често завършва с разочарование.

Вместо щастие, опитайте да се съсредоточите върху доволството.

Какво е доволство?

Доволството е психическото състояние на изпитване на удовлетворение в сегашното ви състояние. Често се усеща, когато се чувствате комфортно в ума, тялото и обкръжението си. Въпреки че всички ние изпитваме редица емоции всеки ден, може да е полезно да практикуваме редовно намиране на задоволство. Следващият път, когато направите почивка за чай или седнете, след като завършите работа, дайте си минута или две, за да се почувствате добре в тялото, ума си и с ежедневните си постижения.

Как да намерите щастието в себе си

Преструктурирането на начина, по който гледате на щастието и откъде получавате щастието си, могат да бъдат прости промени, които наистина имат значение. Представяме ти шестстепенен процес, чрез който да се чувстваш по-щастлив в живота  и работата си:

1. СПРЕТЕ ДА ГОНИТЕ ЩАСТИЕТО

Много хора свързват щастието с постигането на определени цели или стремежи. Тази практика прави щастието награда, а не емоция, която заслужава да се усеща всеки ден.

Вместо да преследвате целите и като удължаване, преследвайки щастието, позволете си да почувствате щастие, когато и да ви попадне.

2. ОТСТРАНЕТЕ СОБСТВЕНИТЕ БАРИЕРИ ЗА ЩАСТИЕ

Следвайки точка 1, вторият недостатък на закрепването на щастието във външните цели е, че може да изпаднете в безполезни мисловни навици. Поставяйки щастието си върху нещо външно, може да забравите, че чувството за щастие е нещо, което идва отвътре и може да бъде открито чрез поглед навътре, вместо да чакате външно действие да го задейства.

Опитайте да преформулирате начина, по който подхождате към щастието, и вместо да го правите дългоочаквана цел, помислете редовно какво ви прави щастливи. Това може да е време със семейство, приятели или любим човек или извършване на определена дейност, като рисуване, колоездене или готвене.

Дайте си разрешение да планирате тези моменти на щастие в живота си редовно.

3. ПРАКТИКА, ПОГЛЕД НА ВЪТРЕ

Третата стъпка е да практикувате поглед навътре, с оглед да откриете щастието отвътре. Това е дейност, която отнема време и усилия, но създава полезен навик.

Започнете редовно да обръщате внимание на себе си и да отбелязвате как се чувствате. Ако сте под стрес, опитайте да приложите стратегия за управление на стреса или ако се чувствате така, сякаш бихте могли да се грижите по-добре за себе си, опитайте да създадете план за самоосъвършенстване.

blank

4. НАПРАВЕТЕ СОБСТВЕНА СИСТЕМА

След като започнете да обръщате внимание на себе си, можете също да започнете да се занимавате с всички области, които може да ви безпокоят. Често вътрешните проблеми могат да намалят самочувствието, така че може би си струва да отделите известно време за грижа за себе си.

Фокусирането върху самочувствието може да ви направи щастливи. Най-добрият начин да подобрите самочувствието си е да се отнасяте към себе си, както бихте се отнасяли към ценен приятел, по положителен, но честен начин.

Това е чудесен начин да прегледате как се грижите за себе си, особено ако работите и за себе си. Мислейки за себе си като за най-добрия си шеф или за най-добър приятел, може да ви помогне да преструктурирате начина, по който се отнасяте към себе си, и да ви позволи да се отнасяте към себе си по-любезно, по-справедливо.

И на всичкото отгоре, позволете си да бъдете уязвими, дори на работа. Отбелязването на вашите проблемни области или вашите слабости е важна първа стъпка за намиране на подкрепа за тях или преодоляване на проблемите ви изобщо.

5. БЪДЕТЕ НАСТОЯЩИ

Отделянето на време за настоящето, ще ви позволи наистина да се насладите на обкръжението си и да се свържете с емоциите си на по-дълбоко ниво. Практикуването на внимателност към настоящето се превръща в нова стратегия, която бизнеси като Google и Facebook насърчават своите служители да правят, така че може да пожелаете да опитате това във вашата роля или с вашия екип.

Мисли и действия към настоящето може също да ви позволи да изпитате щастието по-редовно и на по-дълбоко ниво.

6. ОТДЕЛЕТЕ ВРЕМЕ, ЗА ДА ОЦЕНИТЕ СЕБЕ СИ

Последната стъпка от шестстепенния ми процес е да отделите време за себеоценяване. Оценявайте работата, живота си и постиженията си. Можете да намерите щастие, като просто размишлявате за минали събития, някои от тях постижения, а други просто приятни преживявания.

Ако сте на свободна практика или предприемач, опитайте се да размишлявате редовно за пътуването си. Лесно е да се объркате с бъдещите планове и да забравите колко добре сте се справили преди това. Като се съсредоточите върху предишния си опит, вие не само ще изживеете отново емоциите, донесени от определени етапи, но и ще намерите начини да подобрите себе си и работата си.

Facebook Коментари

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *