fbpx

Всичко, което трябва да знаете за 5-те тибетски обредa

blank

Петте тибетски обреда са древна йога практика, която се състои от последователност от пет упражнения, изпълнявани 21 пъти на ден.

Практикуващите заявяват, че програмата има много физически, умствени и духовни ползи. Смята се, че тези ефекти възстановяват жизнеността и силата на човека. Поради тези предимства петте тибетски обреда са традиционно известни като „Извора на младостта“.

Нека да проучим какви са петте обреда, как да ги изпълняваме и ползите от тази практика.

Кои са 5-те тибетски ритуали?

Смята се, че петте тибетски обреда са на повече от 2500 години. Съобщава се, че са създадени от тибетски лами (монаси) или лидери на тибетския будизъм.

През 1985 г. обредите бяха въведени за първи път в западната култура в книгата „Древна тайна на извора на младостта“ от Питър Келдер. Тази книга, която описва програмата като „youthing“, обяснява подробно упражненията.

Практиката на тези упражнения се основава на енергията на тялото. Според практикуващите тялото има седем енергийни полета или вихри. Тези полета се наричат чакри в индуски.

Казва се, че тези полета контролират части от ендокринната система, мрежа от жлези и органи, които регулират много от функциите на тялото, включително процеса на стареене.

Практикуващите казват, че младостта и енергичността могат да бъдат постигнати, когато тези енергийни полета се въртят с еднаква скорост. Хората практикуват петте тибетски обреда, за да постигнат това.

Какви са предимствата?

Има ограничени изследвания за ползите от тази практика. Като цяло те се основават на анекдотични доклади от практикуващи от Петте тибетски обреди и мненията на медицински специалисти и инструктори по йога.

Отчетените предимства включват:

  • облекчение от болки и скованост в ставите
  • подобрена сила и координация
  • по-добра циркулация
  • намалена тревожност
  • по-добър сън
  • подобрена енергия
  • младежки външен вид

Как се правят 5 тибетски ритуали

Докато всеки обред е предназначен да се практикува 21 пъти на ден, можете да започнете, като ги правите по-рядко.

През първата седмица практикувайте всеки обред 3 пъти на ден. Добавете 2 повторения на обред през следващата седмица. Продължете да добавяте 2 повторения на обред всяка седмица, докато правите 21 кръга от всеки обред всеки ден.

Обред 1

blank

Целта на първия обред е да ускори чакрите. Често срещано е начинаещите да се чувстват замаяни по време на това упражнение.

Стой изправен. Изпънете ръцете си навън, докато станат успоредни на пода. С лице към дланите си надолу.

Докато стоите на едно и също място, бавно завъртете тялото си по посока на часовниковата стрелка. Без да навеждате глава напред, дръжте очите си отворени и се наведете към земята.

Направете 1 до 21 повторения.

Завъртете колкото можете повече пъти, но спрете, когато почувствате лека замаяност. С течение на времето ще можете да се въртите повече. Най-добре е да избягвате прекомерното въртене, което се казва, че свръхстимулира чакрите.

Обред 2

blank

По време на втория ритуал е важно да се практикува дълбоко ритмично дишане. Трябва да продължите един и същ модел на дишане между всяко повторение.

За да направите този ритуал, ще ви е необходим мокет за пода или постелка за йога.

Легнете по гръб. Поставете ръцете си отстрани, длани на пода.

Вдишайте и повдигнете главата си, като движите брадичката си към гърдите си. Едновременно повдигнете краката си изправени нагоре, като държите коленете изправени.

Издишайте и бавно спуснете главата и краката до изходна позиция. Отпуснете всичките си мускули.

Изпълнете 1 до 21 повторения.

Ако имате затруднения с изправянето на коленете, сгънете ги според нуждите. Опитайте се да ги изправите всеки път, когато извършвате обреда.

Обред 3

blank

Подобно на втория ритуал, третият ритуал изисква дълбоко ритмично дишане. Можете също да практикувате този ритуал, докато затваряте очи, което ви помага да се фокусирате.

Коленичете на пода, коленете на ширината на раменете и бедрата подравнени над коленете. Поставете дланите си на задната част на бедрата, под задните части.

Вдишайте и отпуснете главата си назад, извивайки гръбнака си, за да отворите гърдите си.

Издишайте и спуснете главата напред, движейки брадичката си към гърдите. Дръжте ръцете си на бедрата по време на целия ритуал.

Направете 1 до 21 повторения.

Обред 4

blank

Четвъртият ритуал, понякога наричан Moving Tabletop, също се извършва с ритмично дишане. Ръцете и петите ви трябва да останат на място по време на цялото упражнение.

Седнете на пода и изпънете краката си право напред, краката на ширината на раменете. Поставете дланите си на пода отстрани, пръстите са обърнати напред. Изправете гърба си.

Спуснете брадичката към гърдите си. Вдишайте и леко отпуснете главата назад. Едновременно повдигнете бедрата и сгънете коленете, с леко наклонена глава назад. Свийте мускулите си и задръжте дъха си.

Издишайте, отпуснете мускулите си и се върнете в изходна позиция.

Изпълнете 1 до 21 повторения.

Обред 5

blank

Седнете на пода с кръстосани крака. Сложете дланите си пред себе си.

Изпънете краката зад себе си, пръстите на краката са свити и на ширината на раменете. Изправете ръцете си и извийте гръбнака, като държите върховете на краката си на земята. Спуснете главата си обратно с лице нагоре.

След това вдишайте и повдигнете бедрата, като преместите тялото си с обърната надолу форма „V“. Преместете брадичката си към гърдите и изправете гърба си в куче с лице надолу.

Издишайте и се преместете обратно.

Направете 1 до 21 повторения.

За да поддържате долната част на гърба, можете да сгъвате коленете си, когато се движите между позите.

Facebook Коментари