fbpx

Съвети и предимства на медитацията – Как да медитираме по време на коронавирус

Преживяваме безпрецедентни времена и намирането на усещане за нормалност е станало най-малкото предизвикателство. Избухването на COVID-19 напълно промени това, което можем да очакваме от всяка седмица, когато става въпрос за нашата работа, взаимоотношения, финанси и дори пътувания до хранителния магазин.

С толкова много фактори, които са извън нашия контрол, няма по-добро време от сега, за да се научите как да правите равносметка и да подобрите психичното си благосъстояние чрез медитация.

Многото доказани ползи от медитацията ще помогнат на всеки по време на тази пандемия. А те са:

  • Подобрен сън
  • Намалена тревожност
  • Минимизиран стрес
  • По-голям фокус; по-малко разсейване
  • По-здравословен баланс между работа и личен живот
  • Контрол на гнева
  • Положителен образ на тялото
  • По-силни отношения
  • Засилена имунна система

Как да медитирам у дома?

Както при всяка добра рецепта или ръководство с инструкции, нека започнем с консумативите, от които се нуждаете: последователност, комфорт, тишина и може би вашият смартфон.

За да бъде медитацията най-ефективна, много експерти подкрепят превръщането й в част от вашата рутина. Силно се препоръчва да включите практиката във вашата сутрин. Медитацията веднага след като се събудите ви позволява да свържете практиката с други навици, необходими за започване на деня ви, като миене на зъбите или пиене на кафе. Медитацията сутрин ви дава време за себе си, преди да започнете да проверявате имейла си. Въпреки това, вземането предвид на вашата среда е особено важно, когато решавате кога да планирате медитация през деня си. Ако знаете, че ще имате по-голяма последователност точно преди лягане или по време на обяд, направете това, което ви върши работа.

Ще забележите, че в нашия списък нямахме „здрав“ или „спокоен“ ум, за да започнем да медитираме, но както споменахме по-горе, това в идеалния случай ще дойде след като започнете да практикувате редовно. Намирането на начин за намаляване на разсейването и нежелания фонов шум, когато решите да практикувате, може да помогне да фокусирате вниманието си навътре. Няма нужда да купувате специален екип за медитация, но се опитайте да носите удобни дрехи и в идеалния случай да намерите тихо пространство, за да създадете последователно и спокойно място за тренировка.

Последният инструмент, който може да помогне с вашата рутина за медитация, е вашият смартфон. Това не е изискване, но може да ви помогне, чрез напомняния или аларми от календара, определяне на времето за практикуване или дори да ви преведе през медитация с водач.

Сега, когато запасите ви са в ред, можете да започнете с медитация.

Една от най-широко използваните форми на медитация е дишането. Можете да започнете с някъде от една до десет до двадесет минути, като идентифицирате какво въвеждате и излизате, когато започнете или завършите деня.

Оттам можете да изследвате и практики за медитация на ума и тялото. Правейки стъпка по-далеч, това помага да се установи връзката на емоционалното ви чувство с физическата реакция и дори може да работи за идентифициране на вида на движенията и физическите упражнения, които са най-важни за захранването на вашата психическа годност.

Медитацията може дори да обхване внимателното хранене, за да се съсредоточи наистина върху това как храната ви кара да се чувствате, енергията, която ви дава и разбирането на връзката ви между храната и емоциите.

Списъкът наистина е неограничен по отношение на това, което медитацията означава за вас, и дори може да се превърне в дейност, извършена с други хора или вашите деца, за да подобрите вашата информираност за това как да общувате най-ефективно.

Най-голямата полза от започването на медитация днес е това, че може да ни даде сили, увереност и надежда, че ще преминем успешно през пандемията от Covid-19

Facebook Коментари